reismeemetesmee.reismee.nl

Dag 4

Ik mocht uitslapen vandaag :) dus ik sliep tot 8 uur s'ochtends. De rest van de familie stond rond kwart voor 3 op om te bidden. Ze zijn moslims. In de nacht hoorde ik ook harde geluiden van de kerk.
We eten ontbijt en daarna vertrekken Namaawuu en ik op de scooter naar het kantoor van ontmoet Afrika. Ik vind het ritje op de scooter super leuk want dan kan je de omgeving goed zien. Het kantoor is naast het winkeltje van Namaawuu. Ze verkoopt snoepjes en drinken in haar winkeltje. Het is dicht bij een school dus in de pauze is het heel druk in haar winkeltje. Ik hielp een beetje mee. We gingen ook naar haar familie want die woonde daar heel dichtbij. Het was leuk om ze te ontmoeten. De moeder van Namaawuu wordt uiterst goed verzorgd, want oude mensen staan heel hoog in de hiërarchie. We hebben gegeten bij de familie. Een Ghanees gerecht maar het was verrassend lekker. Namaawuu vertelde me een paar dingen die ik moest weten, hoe je je kleed bijvoorbeeld maar ook hoe je om gaat met jongens die je nummer vragen. Ze vertelde me dat ontmoet Afrika ook geld inzamelt om arme kinderen naar school te krijgen of gehandicapte mensen ondersteund. Er kwamen toevallig twee meisjes langs het kantoor om te vragen of Namaawuu nog een deel van haar schoolboek wou betalen. Namaawuu zag ook dat een van de meisjes niet de schoolschoenen droeg die ze voor haar had gekocht. Ze waren kapot gegaan maar ze konden er niet voor betalen. De ouders van het meisje waren overleden en ze had tranen in haar ogen. Het brak m'n hart en realiseerde dat wij het zon goed hebben. Niet eerlijk.
Namaawuu en ik gingen naar het centrum en bezochten de markt. Het was leuk! Mensen gingen ook bidden in het centum want dat moet om de zo veel uur. We gingen in een tuktuk terug.
Thuis heb ik gespeeld met haar zoontjes. We hebben gekaart en ik heb twister met ze gespeeld.

Reacties

Reacties

Johan

Esmee, wat maak je al veel mee! En nu ben je nog niet eens bij je gastgezin. Leuk om te lezen!

Annet

Hoi Esmee, eindelijk heb ik je blog bezocht. Super om te lezen hoe het je vergaat. Gelukkig heb je in Nederland geoefend op de scooter, dus binnenkort rijd je zelf daar ... En aan niet te veel jongens je nummer geven hoor ...

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!