reismeemetesmee.reismee.nl

Dag 5: naar het gastgezin

Vandaag ging ik naar mijn gastgezin waar ik de rest van de tijd verblijf.
Tijdens het ontbijt vannochtend praat de man van Namaawuu tegen mij over het geloof. Ik volgde vaak niet helemaal wat hij zei. Namaawuu voelde zich niet zo goed dus ze ging nog even rusten. Ik ging een boek lezen. Wel een relaxte ochtend.
In het begin van de ochtend gingen we naar de moskee. Het is namelijk vrijdag en dan komt iedereen daar om te bidden. Namaawuu gaat naar binnen om te bidden. Ik vond het leuk om te zien dat zo veel mensen te gelijk bidden. Ik wachtte buiten. Buiten bidden wat mannen. Voor het bidden wast iedereen zich eerst goed. Kinderen vinden het raar maar leuk om mij te zien, omdat ik blank ben. Op een gegeven moment stonden er wel bijna 20 kinderen om mij heen. Ik voelde me wel een beetje opgelaten.
Toen Namaawuu klaar was gingen we de school bezoeken waar ik de komende tijd zal zijn, de Greater Height school. Het was een privé school en de directrice is een Canadese. Ze was er helaas niet want ze is nu in Canada. Namaawuu vertelde mij dat deze school niet vergelijkbaar was met een gemiddelde Ghanese school. Dat vond ik wel jammer, dus ze wou ook nog andere scholen met mij bezoeken in de tijd dat ik hier ben.
We gingen terug naar het kantoor van ontmoet Afrika want daar is haar familie en ze wou kijken of we daar konden eten. Toen ging haar brommer stuk. We namen een taxi naar huis. Ik werd door haar dochter naar het gastgezin gebracht. Mijn gastmoeder is een lieve vrouw van 33 jaar en ze heeft een zoontje van 5 jaar. Haar man heb ik nog niet ontmoet want die was weg voor een begrafenis.
We dronken thee en toen ging ik slapen.

Reacties

Reacties

Johan

Jeetje wat een belevenis daar bij die Moskee. Ik wacht ook altijd buiten bij kerken ?. Ik kan me wel voorstellen dat je je opgelaten voelde. Ik vind het heel stoer van je.

Esmee Bos

Hahaha ja jij wacht ook buiten bij kerken haha ?

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!