reismeemetesmee.reismee.nl

Dag 25

Vandaag ging ik s'ochtends een beetje uitslapen en daarna stapte ik op mijn fiets om naar het kantoor van ontmoet Afrika te gaan. Ik heb daar aan de school die daar vlakbij is de shirtjes en ballen gesponsord door de tafeltennisvereniging gegeven. Ook heb ik nog netjes en badjes gegeven. Ze waren er heel blij mee!! Het is een middelbare school voor kinderen tussen de 15 en 18. Ik denk dat ze het goed kunnen gebruiken!
Daarna gingen Namaawuu en ik op pad om gehandicapte mensen die ontmoet Afrika ondersteund te bezoeken. Vroeger hadden zij een gezamenlijke werkplaats waar ze allemaal verschillende dingen maakten om daarna proberen te verkopen. Nu er niet meer genoeg geld was moeten de mensen in hun eentje thuis werken. Dat is voor de mensen veel minder leuk want iedereen is vaak weg van huis overdag. Wij bezochten Fatima als eerst. Door een ziekte kan ze niet meer lopen. Ontmoet Afrika heeft haar een soort fiets gegeven dat je met je armen kan trappen. Het blijft lastig om ver uit huis te gaan want veel wegen zijn onverhard met veel zand en hobbels. De spulletjes die ze maakt verkoopt ze moeizaam want ze heeft geen winkeltje en mensen kijken neer op gehandicapte mensen. De spullen die ze maken verkoopt ontmoet Afrika vaak aan vrijwilligers. Ze vertelde dat ze ooit een koelkast had gekregen van een blank stel, daarmee kon ze water verkopen voor haar huis en dat bracht nog een klein beetje geld op. Nu was haar koelkast kappot gegaan en moest ze soms zelfs bedelen voor geld. Ik vond het heel zielig! Papa en mama en ik hebben er voor gezorgd dat haar koelkast wordt gerepareerd :)
Later bezochten we nog een man en een vrouw.
Terug bij het kantoor van ontmoet Afrika gingen Namaawuu en ik samen eten en daarna ging ik op mijn fiets weer naar huis. Op de fiets moet je soms wel goed opletten want de meeste Ghanezen zijn nogal laks met de verkeersregels.
Toen ik thuis was kwam 'mijn broer' de jurk die ik had laten maken brengen. Helaas kon ik met geen mogelijkheid in de jurk komen. Ik ga de volgende dag heen om te kijken of ze het nog kan herstellen

Reacties

Reacties

Johan

Wat een verschil met hoe het bij ons is hè! Kun je je alleen maar voorstellen wanneer je het zelf ziet denk ik! De neiging om het je persoonlijk aan te trekken snap ik wel. Goed werk gedaan Essie

Anne-Marie

Wat was het het leuk om al je belevingen te mogen lezen..

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!