reismeemetesmee.reismee.nl

Dag 9

Vanochtend fietste ik naar het kantoor van ontmoet Afrika. Namawuu en ik bezochten de school van 2 meisjes die Ontmoet Afrika ondersteund. Met sponsorgeld zorgt ontmoet Afrika er op dit moment voor dat 12 kinderen naar school kunnen. Ze ondersteunden eerst 46 kinderen, maar er is op dit moment niet genoeg geld. (Wil je doneren het mag altijd en ze zijn er super blij mee! Stuur me een berichtje) Op de school gaven we de kinderen de schoolboeken die Namaawuu voor ze had gekocht.
Ook verkoopt ontmoet Afrika tassen die door gehandicapte vrouwen zijn gemaakt.

Later gingen we naar een andere school. Het is een hele kleine school in een wat afgelegen buurt. Een man heeft de school opgezet omdat de kinderen uit de buurt niet naar school gingen omdat de scholen te ver weg waren en het vervoer te duur. Een mooi initiatief! De school bestaat nu een jaar en heeft rond de 40 kinderen. Ze willen het de komende tijd proberen uit te breiden. Ik heb besloten om op maandag en dinsdag daar les te geven. Ik denk dat ik de materialen aan die school ga geven. Ze hebben het daar meer nodig, want er is nog helemaal niks aan materiaal.

In de middag ben ik met Namaawuu naar het centrum gegaan om wat boodschappen te doen en we zijn naar het ziekenhuis geweest. Ik dacht voor Namaawuu zelf maar toen we er kwamen gingen we iemand bezoeken. Ik vond het leuk om even in het ziekenhuis te kijken om het verschil te zien met Nederland. In Nederland is het ruimer en schoner met meer apparatuur. We gingen nog even op de kraamafdeling kijken :)

Aan het eind van de middag fietste ik terug naar huis. We aten een soort spaghetti. Jeeeej!!

Het meisje uit de familie kwam naar Afaf en mizime (mijn gastvader) huilend. Ze kwam vragen of ze wouden helpen want haar broers zouden haar gaan slaan. Ze ging s'avonds uit huis en dat mag niet. Haar moeder en oma denken dat ze stiekem een vriendje heeft. Dan wordt je geslagen met de hand of met de zweep. Het is hier heel normaal om de zweep te gebruiken. Dat zijn wij in Nederland niet gewend..
Ze hebben de zweep nog niet op mij gebruikt gelukkig ;)

Reacties

Reacties

Johan

Laat dat ook niet gebeuren!!!

Anne-Marie

wat erg he de zweep....vreselijk

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!