reismeemetesmee.reismee.nl

Dag 6

Ik werd wakker bij het gastgezin. Ik sliep niet zo goed. S'ochtends kreeg ik ontbijt. Brood met pindakaas. Ik ben bang dat ik na een tijdje helemaal klaar ben met dat brood met pindakaas maar ja. We dronken thee uit het theedoosje dat ik uit Nederland had meegebracht. Ik wist niet zo goed wat ik moest doen vandaag. Er zijn geen andere vrijwilligers, dat vind ik wel jammer. Mijn gastmoeder heet Afaf (nu spel ik het waarschijnlijk helemaal verkeerd).
Er is een school dichtbij en die had een soort show waar alle kinderen een kleine presentatie deden en er uiteindelijk awards werden uitgereikt. Afaf ging hier heen om dingen uit haar winkeltje te verkopen. Ik ging mee en ging kijken naar de show samen met kadisha, een meisje uit de familie. Ik vond het leuk om te zien, helemaal als ze gingen dansen. Op het eind werd het wel een beetje saai en hoopte ik dat het snel afgelopen was. Smiddags wou ik naar het zwembad ik had kadisha gevraagd of ze mee wou. Ze wou graag mee. Ik zei tegen afaf dat ik daar graag heen wou met kadisha. Afaf zei dat kadisha nog te veel moest doen in het huis, schoonmaken. Ik vond het sneu dat een meisje van 16 nooit kan relaxen in haar weekend. Normaal gaat ze ook nooit naar het zwembad want dat is best duur voor hun. Ik stelde voor dat ik hielp en we het snel gingen schoonmaken en daarna naar het zwembad gingen. Dat was goed maar ik moest eerst oma zien te overtuigen toen we thuis waren. Kadisha durft over zoiets niks te zeggen tegen Afaf en haar oma. Ze is bang en laat mij aan het woord. Heel anders dan in Nederland.
Gelukkig was oma overtuigd en nadat kadisha de was had gedaan gingen we naar het zwembad. Merkhael (een jongen uit de familie) ging ook mee. Ik vond het zwembad echt super leuk! Er was harde Afrikaanse muziek en iedereen ging dansen! Ze kunnen ook allemaal super goed dansen!
Veel Ghanezen konden niet zwemmen dus bleven in het ondiepe water. Ik werd dan ook wel aangekeken omdat ik blank was en omdat ik kon zwemmen. Sommige vroegen mij of ik ze wou leren zwemmen. Het was heel leuk! Terugweg gingen we met z'n drieën op de motor. Ik heb hier zelfs mensen met z'n 5en op de scooter gezien.

Reacties

Reacties

Johan

Zo, wat een cultuurverschil zeg. Hier kunnen we gelukkig naar het zwembad gaan wanneer we willen!

Anne-Marie

Hi Esmee

Wat leuk dat je nu bij je gast gezin bent.
Wat maak je al veel mee en wat zie je veel zeg
Leuk om het allemaal te mogen lezen

Monique

Hoi Esmee, wat spannend allemaal en wat stoer dat je dit doet. Ik blijf je volgen...succes ..!!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!