reismeemetesmee.reismee.nl

Dag 2: Accra

Toen ik wakker werd kreeg ik ei met ui op een broodje als ontbijt! Lekker!
Ik stond om half 8 op en voor mijn doen is dat al best wel vroeg. Ik was dus ook bijna geshockeerd toen Victoria vertelde dat zij om half 3 uit bed stapte om aan de slag te gaan.

Victoria en ik gingen eerst naar de bank om geld te wisselen. Ik heb een kijkje  genomen bij haar kerk en daarna gingen we een kaartje voor de bus naar Tamale kopen.
Vervolgens gingen we een simkaart kopen. Het kantoor waar we de simkaart kochten had airco en dat kon ik wel even gebruiken. Ik moet nog wel een beetje wennen aan de hitte.
Toen gingen we naar de markt. We gingen er heen met een trotro. Dat is hier het openbaar vervoer, Een klein busje.
De markt was super groot en druk. Veel gekleurde kleding en mensen die dingen op hun hoofd droegen. Alles kan je krijgen op de markt daar. Ik heb snoepjes gekocht en die hebben we gegeten bij Victoria thuis. Ook heb ik een rok en jurk gekocht.
Daarna gingen we naar het strand. Victoria en ik gingen daar lunchen. Ik hoorde dat er frietjes waren en ik was vet blij. Ik bestelde de frietjes maar er ging wat mis en kreeg uiteindelijk rijst. Gelukkig eet ik de komende weken waarschijnlijk geen rijst....
We gingen weer terug naar het huis en we gingen avondeten. (Rijst)
Het was lekker!
Ik heb nog even gevoetbald met de kleine kinderen uit de familie.
Morgen ga ik vroeg met de bus naar Tamale.


Reacties

Reacties

Johan

Goed bezig Essie, direct 2 verhalen! Het klinkt als een leuke dag! Ik wens je een goede reis morgen. Tot later. Groet, Johan.

Inge

Leuk hoor om mee te lezen! Veel plezier.

Janny

Al lezende blijven we mooi op de hoogte :) Enjoy

Anne-Marie

Hey Welkom in Ghana ...wat onwijs leuk om zo je reis wat mee te maken zeg..
Leuk dat je al wat gekocht hebt...ben benieuwd.
Veel plezier in Tamale

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!