reismeemetesmee.reismee.nl

Eerste dag

 Ik lig na een dag reizen in een bed bij Veronica thuis. Een echt Afrikaans gezin. Heel veel zusjes, kinderen, vrouwen en wat mannen. Ik snap de familiesamenstelling nog steeds niet helemaal. Ik heb een goeie reis gehad. Op het uitzwaai moment met papa en mama dacht ik wel even bij mezelf: "oh neee, waarom doe ik dit ook alweer?"
Maar toen ik aankwam in Ghana keek ik wel m'n ogen uit. De mensen op het vliegveld waren meteen heel aardig. De vrouw bij de paspoort controle vroeg hoe m'n verjaardag was en een andere vrouw die daar werkte vroeg of ik wel opgehaald werd omdat ze bezorgd was. Ze gaf me haar nummer voor als ik toch niet werd opgehaald, dan kon ik altijd bij haar terecht. Super lief!
Gelukkig was Veronica er wel en we gingen samen in de taxi naar haar huis toe. Ik zag onderweg vrouwen die grote manden met fruit op hun hoofd droegen. Echt mooi Afrikaans vond ik dat! Ik zag ook de armoede want er liggen geregeld mensen langs de weg op straat te slapen. Dat is natuurlijk niet leuk om te zien.
Bij Veronica thuis kreeg ik broodjes met pindakaas en thee. Er was een heel klein schattig meisje die de hele tijd bij mij wou zijn. Ze praten wel veel in de lokale taal en dan kan ik niet meedoen maar kijken naar deze mooi mensen is ook heel vermakelijk.
Ik heb gelukkig in een van in de kamer want het is hier super warm.
Slaap lekker!

Reacties

Reacties

Johan

Zo Esmee, al aardig wat indrukken zo’n eerste dag/nacht. Wat mooi dat er direct iemand bezorgd om je is en zich afvraagd of het wel goed komt. Dat verwacht je toch eigenlijk niet op zo’n vliegveld. Mooi! Groetjes, mij.

Anne-Marie

Leuk om te lezen zeg...eigenlijk lijkt mij dat ook zo mooi om te zien al die vrouwen met die gekleurde kleding leuk! en dan al die aardige mensen fijn zeg.
Tot de volgende

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!